Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

"Βρωμοδουλειές"

Εντάξει, λλίον πολλά εμείς εμπήκαμεν σε μιαν "τροχιάν", καλήν ή κακήν, αλλά τωρά που τα κοπελούθκια χαζίριν να μπουν στην δεύτερην δεκαετίαν της ζωής τους, αρκέφκεις να ξαναδιερωτάσαι: ήντα δουλειές εν "καλές" για να πάσιν; Η ανάρτηση διερευνά τούτον το ερώτημαν, αλλά που την ανάποδην: ποιες εν οι πιο ανεπιθύμητες δουλειές που μπορεί να σκεφτεί κάποιος;


Κανονικά, όσον πιο ανεπιθύμητη είναι μια δουλειά, τόσον πιο δύσκολον είναι να εύρεις αθρώπους πρόθυμους να την κάμουν. Άρα, με βάσην τον νόμον προσφοράς-ζήτησης, οι αθρώποι που αναλαμβάνουν ανεπιθύμητες δουλειές θα έπρεπεν να αμοίβονται καλά. Τούτον όμως, όπως ξέρουμεν ούλλοι, δεν ισχύει. Τζιαι ο λόγος νομίζω εν προφανής: υπάρχουν αθρώποι που εν έχουν άλλην επιλογήν που το να εξασκούν ανεπιθύμητα επαγγέλματα. Τζιαι οι υπόλοιποι, όπως πολλά παραστατικά ανέπτυξεν ο πρωταγωνιστής μιας παράστασης σε σπίτι φίλων που είδα τελευταία ("Ο πυρετός") βολευκούμαστεν μιαν χαρά που υπάρχουν αθρώποι χωρίς επιλογές για να κάμουν τες "βρωμοδουλειές" μας. 
Μιαν άλλην ενδιαφέρουσα ανάλυση περί "βρωμοδουλειών" κάμνει ο συμπαθέστατος Mike Rowe, παρουσιαστής της εκπομπής "Dirty Jobs" του Discovery Channel, στο εξής βίντεο:

Mike Rowe celebrates dirty jobs

Βασικά ο παρουσιαστής, ιδιαίτερα έμπειρος που εξωφρενικά δυσάρεστες δουλειές, καταδεικνύει ότι ένας άθρωπος μπορεί να εν ευτυχισμένος ότι δουλειάν τζιαι να κάμνει, τζιαι ότι οι κλασσικές "διδαχές" περί "επαγγελματικού προσανατολισμού" πολλές φορές εν στερεοτυπικές τζιαι εν βοηθούν πουθενά, ενώ συχνά δημιουργούν ψευδείς εικόνες για ολόκληρες ομάδες επαγγελματιών.
Προσωπικά, έχω δοκιμάσει κάποιες δουλειές, έστω τζιαι στες διακοπές του καλοτζιαιρκού (κάτι που εννά προτείνω τζιαι στα κοπέλια όταν φτάσουν σε ηλικίαν που εννά δικαιούνται) οι οποίες εν ήταν "ευχάριστες". Λόγου χάριν (thx Brenda) έκαμα αρκάτης (βοηθός οικοδόμου), βοηθός σε εργοστάσιο κεραμικών, μεταφορέας επίπλων, συναρμολογητής υπολογιστών, συναρμολογητής ηλεκτρικών πινάκων τζιαι σερβιτόρος. Σε πιο "μόνιμες" καταστάσεις, για 9 χρόνια, σε Ελλάδαν τζιαι Κύπρον, η δουλειά μου ήταν καθαρά γραφειακή τζιαι τωρά, στη μέσην ηλικίαν, εστράφηκα σε κάτι ιδιαίτερα χειρωνακτικόν τζιαι με αρκετήν χωματσιάν (ωχ η μέση μου...). Στες εμπειρίες μου μπορώ να αναφέρω τζιαι τον στρατόν, αφού είμαι έφεδρος αξιωματικός τζιαι κατά τη θητείαν μου είχα καθήκοντα παρόμοια με των μόνιμων, οπότε έπιασα μιαν καλήν γεύσην.
Γενικά, είμαι σε θέσην να προτείνω στα κοπέλια μιαν συνταγήν επιλογής του με τι θα ασχοληθούν στη ζωήν τους. Η απασχόληση τους (πολλά πιο ωραία λέξη τούτη που το "δουλειά", που παραπέμπει σε βιοποριστικόν εξαναγκασμόν) θα πρέπει να καθοριστεί που τους εξής παράγοντες, υπό την συγκεκριμένην σειράν ιεράρχησης:

1) Να τους ευχαριστεί
2) Να μπορούν να ανταποκριθούν
3) Να αποφέρει τα προς το ζειν

Σαν καλός γονιός (τζιαι μετριόφρων πάνω που ούλλα), δουλειά μου είναι να εν τούτη η σειρά, τόσον με τα ερεθίσματα που θα δώσω όσον τζιαι με τα μέσα τζιαι πόρους που θα θέσω στη διάθεσην τους.

Μετά που ούλλον τούτον τον πρόλογον, ακολουθεί μια λίστα "βρωμοδουλειών", με βάσην τα δικά μου γούστα πάντα, τες οποίες δεν θα ήθελα να αναγκαστώ ποττέ να κάμω, με μιαν μικρήν τεκμηρίωσην του γιατί. Απολαύστε υπεύθυνα, τζιαι σχολιάστε με δικές σας αν γουστάρετε.

Νοσοκόμος
Άστατα ωράρια, δυσάρεστα καθήκοντα όπως καθαριότητα ασθενών, αντιμετώπιση ανθρώπινου πόνου, καθημερινή επαφή με θάνατο.
Βοθροκαθαριστής
Θέλετε τεκμηρίωση;
Σκουπιθκιάρης
Το ίδιο με βοθροκαθαριστή.
Αρκάτης
Εξαιρετικά επιβαρυντική δουλειά χειρωνακτικά, αιωνίως λερωμένος παντού (παντού όμως)
Σερβιτόρος
Κανένας εν μπορεί να καταλάβει την δυσκολίαν αν δεν την δοκιμάσει. Να είσαι πτώμαν τζιαι να πρέπει να χαμογελάς. Να γίνουνται τα νεύρα σου σπαράλια με παραξενιές πελατών τζιαι συναδέλφων.
Οικιακή βοηθός
Δαμέ να κάμω έναν σκούπισμαν/ σφουγγάρισμαν μιαν φοράν την εφτομάν τζιαι το ότι έχω αναλάβει ποσκούπιδα/ αντζιόπλυμμαν του σπιθκιού τζιαι βαρυγκομώ, οϊ να έχω να καθαρίζω κάθε μέρα τες γερημίες του καθενός.
Υδραυλικός
Οτιδήποτε έshιει να κάμει με υγρασίες, σωλήνες, αποχετεύσεις τζιαι αβαρίες προκαλεί μου αλλεργίαν.
Στρατιωτικός
Όταν απολυούμαστεν που το στρατόν, η χαιρέκακη ευχή μας προς τους μόνιμους αξιωματικούς που εν εχωνεύκαμεν ήταν "να λύσεις μεσ'τ'άρβυλα". Καθόλου τυχαία στάση. Να είσαι 60 χρονών γάρος τζιαι να πρέπει να "παλουκώννεις" σε "ανώττερους" ή να τζυνηάς τα 18χρονα για να βάψουν παρτέρκα ή να ξεχορτίσουν. Γιαξ.
Αστυνομικός
Εν ο αδερφός μου, τζιαι μόνον που τζιείνα που μου διηγείται ότι αντιμετωπίζει καθημερινά ήταν να μου γυρίσει. Προφανώς, ένα μέρος μου λαλεί...

Ώσπου να κάνουμεν ούλλοι ότι γουστάρουμεν χωρίς άγχος "βιοπορισμού", stay cool and keep rocking!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου